Marketing Coordinator

The ideal candidate will assist in all areas of marketing lead generation and content manager. They will be comfortable in maintaining various marketing campaigns and have a creative skillset which enables them to brainstorm new initiatives.

Responsibilities

  • Content Management: Manage all communications channels: blog, website, newsletters, email marketing.
  • Social Media: create a social media strategy in all platforms to increase web traffic. Implement and track this strategy alligned with our events timeline.
  • Public Relations: Create and manage media relations, focused on entrepreurship.
  • Community Management: Create a segmented strategy to engage startups in our activities.

Qualifications

  • Bachelor’s degree or equivalent experience in Journalism, Communications, Marketing or similar
  • 2 – 3 years’ experience in marketing/content management
  • Excellent written and verbal communication skills (portuguese and english)
  • Ability to manage multiple priorities
  • Interest in corporate writing and creativity
  • Knowledge/Interest in the entrepreneurial ecosystem
  • Experience with digital marketing: SEO, Facebook Ads, Google Ads, etc. (optional)

Senior Business Analyst

Principais responsabilidades:

  • Modelação de cenários para aquisição de carteiras;
  • Recolha, análise crítica e consolidação rigorosa de dados;
  • Suporte analítico para propostas comerciais da empresa;
  • Interação com diferentes equipas da empresa.

Perfil Pretendido:

  • Formação Superior Universitária em Finanças, Matemática Aplicada, Economia, Estatística ou similar;
  • Experiência em funções similares no mínimo de 3 anos;
  • Excelente capacidade analítica, modelação e resolução de problemas;
  • Proficiência em Microsoft Excel;
  • Conhecimentos de SAS e SQL;
  • Bons conhecimentos nas restantes áreas do Microsoft Office;
  • Inglês fluente (falado e escrito).

Suporte Aplicacional

A Dellent Consulting é uma empresa portuguesa especializada em serviços de consultoria e engenharia de sistemas de informação e telecomunicações.

Potenciamos os melhores talentos na área das TICEs, promovendo uma cultura de mérito orientada para a criação de sinergias entre clientes e profissionais.

Pretendemos reforçar a nossa equipa de manutenção, operação e exploração aplicacional de sistemas de prestação de serviços de pagamento on-line.

Principais atividades:

  • Operação, Suporte e Manutenção aplicacional;
  • Analise e resolução de incidentes aplicacionais;
  • Identificação de melhoria de processos e definição de regras de alarmistica;
  • Instalação do sistema em ambientes de staging e produção.

Principais competências técnicas:

  • Conhecimentos de Linux (Shell scripting);
  • Conhecimentos de base de dados relacionais (SQL Server, PostgreSQL e Oracle), na vertente de pesquisa.
  • Experiência com Tomcat;
  • Noções de programação Java, que podem ser relevantes para operações de análise.

Principais competências comportamentais:

  • Capacidade de organização, dinâmica e pró-actividade;
  • Boa capacidade de gestão do stress;
  • Boas capacidades de comunicação entre parceiros e equipas técnicas;
  • Focado para a resolução de problemas;
  • Relevante experiência na área.

Para mais informações, por favor disponibilize o CV.

Executive Administrative (m/f)

Mission: Perform administrative and operational functions that helps streamline the daily business operations of the Global Service Delivery organization.

Your main tasks:

  • Acting as a personal agenda manager, working with internal teams and external partners on a excellent 
communication level;
  • Managing worldwide travel arrangements (airline, hotel booking, processing country visas and preparing 
expenses reports);
  • Coordinating conferences, meetings and events, preparing meeting materials hand-outs etc. (printing, binding & 
collating), assist in preparation of presentations, booking rooms and making logistical arrangements;
  • Purchase Order administration;
  • Support managers with budget, expenses and invoicing procedures;
  • Facilitating and coordinating communications and administrative procedures across the team;
  • Drafting and typing correspondence answering and directing inquiries to the proper party within the team;
  • Providing direction and assistance to other administrative support team members as needed;
  • Participate in a cross-functional administrative network and provide best practices;
  • Assisting with developing and updating documents and spreadsheets;
  • Handling confidential and sensitive information;
  • Organizing information and archive.

Profile Required:

  • University Degree in Business (preferable);
  • At least 4 years of experience in Management/Business support or Administrative tasks in a multinational 
company;
  • Experience in IT Companies is a plus;
  • English fluency;
  • Advanced MS Office (Word, Excel, PowerPoint and Outlook) Knowledge;
  • Excellent communication skills (ability to communicate effectively with team members and external Partners 
(written and verbal);
  • Ability to manage multiple competing priorities;
  • Professional demeanor with strong interpersonal skills;
  • Flexible and adopts fast to new situations.

What we offer:

  • Competitive salary (14 monthly payments per year);
  • Free transportation to the office;
  • Several company partnerships with great discounts (gym, pharmacy, health insurance, etc);
  • Regular full-time office schedule (Monday to Friday);
  • Integration in a multicultural environment;
  • Work place: Lagospark, Lisbon, Portugal.

If you are looking for a new challenge in an international environment, please send your updated CV in English with the REF: EA_NE.

Business Advisor for Services (m/f) German Speaker

Business Advisor for Services (m/f) German Speaker

Mission: The Business Advisor for Services is responsible to provide a partner interface that simplifies the experience & drives scale and growth. Build loyalty between the company and their partners and focus on enablement to increase the partner’s revenue related with company solutions. You will be working with market leading IT products and solutions and helping the partners to grow their business within the German market.

Your main tasks:

  • Establish a close and strong relationship with Partners by becoming a trusted advisor;
  • Become a specialist on Partner’s tools, certifications, programs and promotions;
  • Follow up new sales & renewal opportunities, research accounts and identify key players;
  • Develop and educate Partners as well as keep them up to date on new services and solutions.

 Our profile of preference:

  • Native/Proficient in German;
  • Good English knowledge;
  • Good communication and organizational skills;
  • Good knowledge of Excel usage;
  • Reliable, responsible, self-driven and result-oriented personality;
  • Strong relationship building skills.

Our offer:

  • Competitive salary (14 monthly payments per year);
  • Monthly language bonus;
  • Performance quarterly bonus;
  • Extra Incentive – Vouchers;
  • Monthly meal allowance;
  • Free transportation to the office;
  • Several company partnerships with great discounts (gym, pharmacy, health insurance, etc);
  • Relocation package to Portugal;
  • Support in moving to Portugal (finding a place to live, legal documents, etc);
  • Regular full-time office schedule (Monday to Friday);
  • Initial and continuous payed training on market leading products and various career development trainings;
  • Possibility to participate in a growing multicultural project;
  • Work place: Lisbon, Portugal.

Please send us your application with the REF: MSA_DE_OE.

Senior Energy Analyst

Recrutamos um engenheiro especialista em gestão de energia para a equipa de serviços de eficiencia energética.

Como responsabilidade englobam a parte técnica e desenvolvimento de novas oportunidades de negócio:

  • Coordenação de grandes projetos complexos, como projetos nos sectores da Saúde ou Ciência e Indústria;
  • Trabalhar em projetos desde a fase preliminar até a fase de construção;
  • Participar de reuniões com outros membros da equipa do projeto e do cliente para desenvolver em detalhe o desenho do mesmo.

Perfil do Candidato

  • Licenciatura e Mestrado em Engenharia ou equivalente com o mínimo de 5 anos de experiência comprovada;
  • Excelente historial profissional tanto do ponto de vista de projeto;
  • Conhecimentos técnicos excelentes e comprovados em Engenharia Mecânica e Engenharia Elétrica;
  • Bom nível de Inglês obrigatório. Conhecimentos de escandinavo uma vantagem;
  • Uma vantagem experiência em IES, EnergyPlus;
  • Boas capacidades de planeamento, organização e gestão do tempo;
  • Demonstrar boas capacidades de comunicação.

Oferecemos

  • Contrato de trabalho directamente com o Grupo PROCME;
  • Remuneração e outros benefícios negociáveis no ato da entrevista.

Colaborador para Reconciliação Bancária (M/F)

Nortempo Lisboa encontra-se a recrutar colaboradores para realização de reconciliações bancárias (M/F) para prestigiada empresa cliente situada em Oeiras, Lisboa.

Requisitos:

  • Escolaridade mínima: 12º ano;
  • Disponibilidade Imediata;
  • Conhecimentos de Excel a nível avançado;
  • Conhecimentos de pesquisa e investigação na internet;
  • Sentido de responsabilidade e autonomia.

Condições:

  • Horário de Trabalho: 09:00h às 12:30h e das 14:00h às 18:00h de segunda-feira a sexta-feira.
  • Contrato de 1 mês.
  • Remuneração compatível com a função.

Envie a sua candidatura com a referência RECONBANC_OEIRAS.

GESERFOR GESTÃO DE RRHH E EMPRESA DE TRABALHO TEMPORARIO, S.A. (nº Alvará 66 de 31/10/1991)

Canalizador

A Canaliserviços, Trabalhos de canalização manutenção e limpezas, Lda, é uma empresa que ao longo dos anos da sua existência tem-se vindo a afirmar no mercado ao serviço a particulares, empresas e condomínios com equipamentos e técnicos especializados na área da manutenção, trabalhos de canalização, desentupimentos, reparação de esquentadores e assistência técnica autorizada de bombas trituradoras SFA SANITRIT.

Requisitos:

  • Experiência profissional na função;
  • Realização de todas as tarefas inerentes ao desempenho da função;
  • Sentido de responsabilidade e espírito de equipa;
  • Dinamismo e autonomia;
  • Carta de Condução (preferencial).

Condições:

  • Contrato de trabalho;
  • Estabilidade e continuidade do projeto;
  • Integração em empresa estável e em desenvolvimento;
  • Vencimento compatível com a função a desempenhar.

Se preenche todos os requisitos envie o seu Currículo.

Customer Care Advisor – English Speaker

Your main tasks

  • Troubleshoot issues related with technical equipment
  • Escalate potential service issues to the appropriate level
  • Maintain a high level of customer satisfaction

Profile

  • Native or High level of English (compulsory)
  • Experience in contact centre is a plus
  • Client oriented and good communication skills
  • Joy to work in a team
  • Flexibility and stress resilience

Offer

  • Atractive salary package
  • Continuous training and fully paid
  • Multicultural environment
  • Career progression according to your performance, commitment and project needs
  • Full time schedule with rotational shift pattern
  • Work place in Oeiras, Lisbon

Apoio ao Cliente – Inglês (m/f)

Venha trabalhar connosco e tenha a possibilidade de colaborar com um líder mundial na área das tecnologias de informação.

  • Apoio ao Cliente – Inglês (m/f)

Responsabilidades

  • Entender e resolver as questões do cliente;
  • Escalar o problema para o nível apropriado caso, quando necessário;
  • Assegurar um alto nível de satisfação do cliente.

Perfil

  • Inglês nativo ou fluente (fator eliminatório);
  • Experiência prévia em contact centre (preferencial);
  • Orientação para o cliente e com excelentes capacidades de comunicação;
  • Capacidade de resistência ao stress.

Oferta

  • Salário competitivo;
  • Formação continua (remunerada);
  • Possibilidade de progressão de carreira;
  • Horário Full-Time;
  • Localização: Taguspark, Oeiras.